2012. április 8., vasárnap

Andrea: Arcok, álarcok


 Törvényszerűség lenne, hogy az emberek
álarcot viselve lépnek fel az élet karneválján? Valóban, a
karneválok erről szólnak. Itt király lehet a szolga, merész a
 félénk és szép a rút. De miféle karnevál ez, melyen sorsok
 dőlnek, s melyen a felhőtlen nevetések közé könnycseppek
ékelődnek?
  Álarcot viselünk embertársaink előtt, önmagunk előtt.
 Pajzs lehet ez? Volt egy óvatlan pillanat, amikor az élet
 egy útvesztőjében elvesztettünk önmagunkat,  a lényünket.
 Álarcot ragadtunk, mert épp menőnek kellett lenni, vagy
hősnek, de valamiképpen másnak, másmilyennek. Aztán sietni
 kellett, s az az egyébként is kényelmes, presztízsünkön
nagyot dobó valami végleg az arcunkra tapadt. A hétköznapjaink
 álarcává lett.  Míg az önbecsapás szintjére nem jutottunk.
Szerepjátékok. Belefogtunk, hát játszanunk kell, mindenkinél
jobban. Mert ugye nem várhatjuk el mások őszinteségét, ha mi
nem játszunk tiszta lapokkal, lássuk be- abszurd lenne.
 Nem könnyelműség ez? Egy életet kaptam a kezembe, s nem adok
neki karaktert, csak úgy van, amőbaszerűen. Nem fáradozok
azon, hogy elkészítsem az utat, melyen biztos léptekkel
haladhat. S ezt hívom én szabadságnak. Egy állszabadságot
teremtek, elhitetem magammal, hogy ez jó nekem, hogy a
magam életét élem, hogy ez az életutam. Kit akarok becsapni?
 Ha valóban így van, miért kell az a farmer, ami a kirakatban a
barátnőmnek nagyon megtetszett? Miért akarok újra elmenni arra
 a helyre a "barátaimmal", ami rossz emlékeket ébreszt
bennem? Miért nem olvasom azokat a könyveket, amelyek
szórakoztattak, de egyik vagy másik szerint unalmas? Miért
hordom úgy a hajam, ahogyan a többiek, amikor tisztában vagyok
vele,hogy nekem nem áll jól? S a külsőségektől eltekintve...
Miért nem merem a szemébe mondani, hogy mit érzek iránta?
Miért nem merem vállalni a világ legtermészetesebb dolgát?
Szégyellnem kéne? Ki ítélhet el azért, amit érzek vagy
gondolok?
 Még mindig azt gondolom, hogy  a saját életemet élem?
Saját eszméim szerint, a szívemre hallgatva? Vagy inkább...
Beálltam a sorba, magamra vettem az egyenruhát,álarc mögé
bújtam s hagyom, hogy vezessenek, cserébe pedig játszom.
Eljátszom azt, amit elvárnak tőlem.
 Megfelelni, elvárásoknak eleget tenni, boldognak lenni,
szabadnak lenni... ne várd ezt!
De akkor mit kéne tenni? Igazán egyszerű. Merj egyedül lenni
 önmagaddal. A mindennapok zajából szúrd ki a dallamot,melyet
hallgatva megtalálod azt, amit keresel. Mert Valaki dolgozott
ezen, fényt nyújtott benned, mely lámpásoddá lesz, életed
során. S lámpásod fényében megtalálod önmagad, az igazi ént,
aki egyedi, értékes, s nem utolsó sorban önmaga.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése