2012. április 15., vasárnap

Andrea/ Egy utazó gondolataiból


 A buszon ültem, tekintetem a messzeségbe révedt, az újonnan zöldülő természetet fürkészte. Ugyanazok az épületek, terek, még az utcai árusok is ugyanazok.
 Csak éppen ma napfényben fürdőzött minden, madarak lélekemelő csicsergése töltötte be a szíveket, hosszú hónapok óta először. A langyos szellő a tavasz illatát szórta szét. Szemem megtelt gyönyörrel, de gondolataim a jármű fülledt, poros levegőjében rekedtek.  A körülöttem utazó  emberekre gondoltam. Vajon ők azt látják-e a megújuló természetben, amit én? Nem úgy tűnt. Szótlanok voltak, csak a busz zötykölődése hallatszott.  Egy szatyorból friss kenyér illata áradt. A semmit kifejező, fáradt arcokon megjelent a gondterheltség hírvirága.
 Egy megállóban fiatal anyuka fecsegő, vidám kisgyerekével szállt fel. Azt reméltem,  mosolyt csal az arcokra, a maga ártatlanságával. Nem így történt. Valami megnevezhetetlen,  nehéz mélabú vett erőt rajtam is. Szánalmat éreztem . Irántuk, az utastársaim iránt. Azok az emberek, akiket kora-reggel a gyár magába szív, s csak késődélután lehel ki magából, nem tudnak örülni az élet apró ajándékainak.
 Hogy is tudnának? Hisz vállukra nehezedett a hétköznapok terhe, robot módra, jól megszokott kerékvágásban vívják életük mindennapos harcát. Hibáztathatjuk-e őket ezért? Ők akarták így? Környezetük tette őket ilyenné, a kor, a társadalom. Nem akartak megfelelni, sem kitűnni. Csak élni akartak. Aztán észrevétlenül magával ragadta a kíméletlen, szürke forgatag.
  Mi az, ami megtart, ami motivál, a XXI. század vérben forgó szemei közt, amikor alig van dolog életünkben, ami örömmel tölt el? Reggel-este,  hétfő-péntek, munka, adófizetés, … s még a család is nyűg.
  Ültem a buszon. Az ablaküvegen a napsugarak ficánkoló játékát néztem  S már nem éreztem szánalmat. Egyszerre megértettem , hogy mindannyiunk számára létezik egy aprócska csoda, ami képes kiragadni a hétköznapokból. Hol keressem? A természetben, egy gyermeki arcban, egy felém nyúló kézben, egy felcsendülő dallamban, egy imában.  Ott, ahol ki tudom húzni magam, és felemelt fővel azt mondani: ember vagyok, köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése